Jordskokk

Jordskokk
Hage - Sopp - Birøkt - og mer...

mandag 2. juni 2014

Dronningløs bikube

Mitt nye liv som birøkter har ikke startet som håpet. Men det er fortsatt håp!
 
Fikk biene mine den 16.05.2014.
Da jeg var i kuben på søndag, var det hverken egg, larver eller lukket yngel igjen. Bare masse honning og pollen. Dette betyr: Ingen dronning i kuben!
 
Etter anbefaling av våre lærer fra BYBI:
Fikk 2 tavler med egg og yngel fra en som går på samme kurs hos BYBI som meg.
 Disse satt jeg inn i kuben min.
Det som skal skje nå: Biene skal produsere en ny dronning. Denne klekkes da etter rundt 16 dager, parer seg og begynner å legge egg og jeg har igjen en dronning i kuben min.
 
Så om rundt 20 dager burde min nye dronning begynne å legge egg... Er ikke dette fantastisk??? ;-)
 
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar