Jordskokk

Jordskokk
Hage - Sopp - Birøkt - og mer...

fredag 11. oktober 2013

Sopptur onsdag

Jeg trodde egentlig at det var siste sopptur på søndag,
men allerede i dag følte jeg at jeg bare måtte ut i skogen igjen.
 
Og en fangst ble det!
Store kantareller!
Etter litt regn og varme dager forventet jeg traktkantareller,
men så ble jeg overrasket med ekte kantareller.
 
Det ble en 2 timers skogstur i ukjent skogsområde med stort potensiale. Definitivt et område jeg skal besøke igjen neste år med en forhåpentligvis bedre matsoppsesong enn i år.
Men jeg kan vel ikke klage. Tenker å ha plukket rundt 15 kg. med sopp i år?!?
Det er også veldig viktig for meg å finne nye områder,
siden mitt "hemmelige skogsområde" er i ferd med å bli hugget ned.
 
Se de herlige bilder:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar